bogdaniec01 bogdaniec02 bogdaniec03 bogdaniec04 bogdaniec05 bogdaniec06 bogdaniec07 bogdaniec08 bogdaniec09 bogdaniec10
PL EN DE
Znajdujesz się w: Strona główna / Aktualności

Aktualności

 
2017-07-03

Wdrożenie nauczania programowania w edukacji formalnej - innowacja pedagogiczna z informatyki/zajęć komputerowych w Szkole Podstawowej/Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Bogdańcu

 - log_pilotarz.jpg

Szkoła Podstawowa im H. Sienkiewicza i Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Bogdańcu w roku szkolnym 2016/2017 uczestniczyły w pilotażowym wdrożeniu nauczania programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne. W obu szkołach realizowane były działania, wynikające z zapowiadanych przez Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Cyfryzacji oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego  zmian, dotyczących  rozszerzenia podstawy programowej kształcenia informatycznego na każdym etapie edukacyjnym 

Innowacja pedagogiczna, napisana przez: p. Dorotę Fabianowicz, p. A. Rutkowską –Szablę i p. Dariusza Drozda, prowadzona była przez jej autorów, podczas obowiązkowych i dodatkowych zajęć komputerowych i informatyki, w trzech etapach edukacyjnych: 

  * „Mali programiści” (I etap edukacyjny)  w klasie I szkoły podstawowej, 

  * „Akademia programowania” (II etap edukacyjny) w klasie IV szkoły podstawowej, 

  * „Akademia robotyki” (III etap edukacyjny) w klasach pierwszych gimnazjum. 

Programowanie to trzeci język (obok ojczystego i obcego), którym się młody człowiek porozumiewa ze światem. Wdrażanie, więc działań wynikających z innowacji już w I etapie edukacyjnym, oswaja najmłodsze dzieci  z nowoczesną technologią cyfrowo-techniczną. Nauka programowania to także pomoc w zrozumieniu otaczającego dziecko świata. Uczeń uczy się komunikować się z maszynami, rozwija myślenie komputacyjne, poznaje narzędzia do lepszego zarządzania światem, rozwija umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów za pomocą komputerów oraz z zastosowaniem metod wywodzących się z informatyki. Ponadto kodowanie to także kreatywne rozwiązywanie problemów oraz wspieranie myślenia abstrakcyjnego i rozwijanie zdolności kognitywnych. 

W poznanych językach programowania uczniowie z ogromnym zaangażowaniem realizują ciekawe projekty, wykonują aplikacje i gry. Wprowadzenie na zajęciach komputerowych nauki podstaw programowania za pomocą wybranego języka Scratch Junior/Scratch, Baltie, czy innych, rozwija także kluczowe kompetencje, między innymi:  zdolności analityczne, myślenie algorytmiczne, planowanie procesów, pozwalających wykorzystywać postęp technologiczny w różnych dziedzinach życia.


- zsb__1_.jpg

- zsb__2_.jpg

- zsb__3_.jpg

- zsb__4_.jpg

- zsb__5_.jpg

- zsb__6_.jpg

- zsb__7_.jpg

- zsb__8_.jpg

- zsb__9_.jpg

- zsb__10_.jpg

- zsb__11_.jpg

- zsb__13_.jpg

- zsb__14_.jpg

 

                                                                                      Opracowanie: D. Fabianowicz

UG Bogdaniec
 
  • Lubuski Urząd Wojewódzki
  • OWES
  • Zachodnia Izba Przemysłowo-Handlowa
  • Lubuskie warte zachodu
  • Zrzeszenie Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego
  • Kraina Szlaków Turystycznych
  • Agencja Nieruchomości Rolnych
  • Gazeta Lubuska
  • Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
  • Pro Europa Viadrina
  • Urząd Statystyczny w Zielonej Górze
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x